Copywriting

There is a crack in everything
That’s how the light gets in

Als ze niet uit mijn mond rollen, vloeien ze uit mijn pen of toetsenbord. Ik hou van woorden. Van tussen de regels lezen. En helder navertellen.

Creatieve copywriter

Als copywriter ben ik getraind in schrijven. Ik houd jouw lezer vast tot het laatste woord. Want ik kruip in zijn kleren én onder zijn vel. Vissend naar de rode draad om jouw boodschap aan op te hangen. Ik schrijf logisch en helder, luchtig en authentiek. Ik hou van beeldspraak en een ludieke knipoog, als het mag en kan. Afhankelijk van de briefing, klink ik eerder informatief of commercieel.

Ik schrijf en denk al jaren mee met uiteenlopende klanten en communicatiebureaus. Zowel print als online. Onder meer voor klanten uit food (Charles vleeswaren), lifestyle (Columbia outdoorkledij), interior (IKEA), human interest (NINA Magazine/HLN) en parenting (Gezinsbond en Maison Slash).

Interviews en artikels

Mensen en hun verhalen boeien mij. Wát ze vertellen, hóe ze het vertellen en wat ze net níet vertellen. Ik duik graag in hun wereld om het uit te vissen. En om hun stem naar boven te brengen in geschreven woorden.

Columns

Ik duik ook diep in mijn eigen gedachten en gevoelens. Om ze dan schaamteloos te delen met wie erover wil lezen.

Wat kan ik voor je doen?

Jij vertelt wat je wil – dat kan live of in een (video)call. Ik vertaal jouw woorden naar een gerichte boodschap voor jouw specifieke klant, volgens de regels van de kunst en het gekozen medium. Denk aan:

  • Blogs
  • Webteksten
  • Nieuwsbrieven en mailings
  • Folders en brochures
  • Artikels voor magazines (online en print)
  • Testimonials 
  • Persberichten 
  • Advertenties 
  • Naamcreatie en baselines
  • Creatieve concepten
  • Sociale media 
  • Ghostwriting
  • Fotografie bij interviews

Nog een andere vraag? Ik hoor het graag.

Klantvriendelijk, vrolijk, grappig en enthousiast. Rien werkt snel en correct, kan goed om met deadlines en weet van alles iets. Een heel goede copywriter met vlot lezende teksten, catchy woordspelingen en een breed interesseveld.

— Elien Popelier, The Fat Lady

When you hand over an assignment to Rien, you know you’re safe: she’ll get things done. I’m a big fan of her writing style: often with a little twist, always fun to read and always with the tone of voice that suits the customer. Pleasant colleague to work with!

— Michael Boschmans, Quest Impact Design Studio


Dorpsstraat 31b
9230 Wetteren

rienmertens@hotmail.com
0476881763